pondělí 29. října 2012

Vůně podzimu



Poslední říjnové dny nás překvapil první sníh...zahrádku jsme ještě nestihli zazimovat, jako asi většina zahrádkářů. Jsem ráda, že jsem už minulý týden sklidila celer.Vždy si odstříhnu celerovou nať, kterou si suším na zimu do polévky. Celerová vůně se line celým bytem. Pro mě je to neklamné znamení blížící se zimy :)



Také jsem stihla zasadit česnek - poprvé v životě. Pátrala jsem po opravdu českém česneku, nakonec jsem ho sehnala na Aukru. Část česneku jsem zpracovala na česnekovou pastu. Recept jsem převzala od mé maminky, která si ji dělá každý rok. Vždy mi jednu skleničku věnovala. Můžu ji jen doporučit. Pastu mám v ledničce a je vždy po ruce a ušetří čas s čištěním česneku. Je to taky dobrá možnost uchování česneku na opravdu dlouhou dobu.

¨


Recept na česnekovou pastu:

0,5 kg oloupaného česneku
0,5 kg rajčat (spařit a oloupat slupku)
7 dkg soli
Vše rozmixuji v mixéru, smíchám se solí a naplním skleničky. Jednu skleničku jsem si nechala v ledničce, ostatní mám ve sklepě mezi zavařeninami. Maminka mi to tak poradila :)

S blížící se zimou stále častěji peču, taky kvůli synovi, aby měl něco sladkého na nervy do Brna do práce :)
V nedávné době byl velkým hitem  na mimibazaru tzv. estonský kringel. Samozřejmě jsem si ho vyzkoušela taky. Musím se přiznat, že znám chuťově lepší buchtičky, ale klukům chutnal a to je hlavní. Na oko je tedy fakt efektní :)


A trocha podzimu od nás...







Taky se už tak těšíte na ...... ? Já už se nechávám trochu inspirovat :) 



♥ Jana 

10 komentářů:

  1. Milá Jani,

    moc hezké podzimní zátiší .-)
    Přeji hezké podzimní dny.
    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  2. Janičko, já už se těším a moc, ten první sníh ve mě probudil, tu pravou vánoční náladu, nejraději bych šla hned teď zdobit věnce a truhlíky chvojím, chi,chi, ..... a můj Mareček se dneska ráno koukal z okna a říkal :"maminko, venku je sníh, to už asi zítra příjde Ježíšek" ............."Estoňák"se ti moc povedl...........tu česnekovou pastu budu muset vyzkoušet, jen budu muset sehnat nějaký pořádný česnek, celerovou nať a libeček dávám otrhaný do krabiček do mražáku, letos mám obzvláště veliké zásoby......to víš "kozel zahradníkem".......pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Jai,
    hned první fotečka mě zaujala, krásné to révové jablíčko :-)
    Česnekovou pastu neznám, ale díky za recept, třeba jednou vyzkouším.
    Kringel jsem také pekla a nám chutnal, i když jsme tvarohový.
    A na advent už se také moc těším, zatím jsem se zásobila svíčkami.
    Krásný podzimní čas!

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, krasne fotecky. ja zatim na vanoce nespecham. Chtela bych, aby se nam jeste trosku vratil podzim, jinak budeme mit strasne dlouhou zimu. Kringel vypada velice efektne, mozna jej taky vyzkousim a cesnekova pasta, hm to musi byt dobrota. Mej krasne dny, Katerina

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, moc hezky je u vás! Děkuji za recept na česnekovou pastu, každý rok dostávám skleničku od kamaráda, ale rajčata v ní nejsou :O)
    Měj se moc hezky, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ten celer cítím, až k nám domů i tu česnekovou pastu. Také mi to vyvolává vzpomínky na to jak jí babička dělala. Já si jí dnes kupuji, taková jsem hospodyňka:-( Sice napadl sníh, ale nápady na vánoce, mi ještě chybí:-(
    A pozor, abych nezaskočila ochutnat tu buchtu:-D Přeji hezké dny!

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Jani,tak jsem se zase u tebe inspirovala a pokochala.Celer jsem nikdy nemohla cítit natož polknout,ale poslední dobou si dělám různé štávy a celer tam nesmí nikdy chybět...hihihi...že by stáří:-)) čenek.pasta by se mě taky hodila,nerada ho loupu i když na to mám takovej forechtung.Děkuji za receptík,vyzkouším.A co se týká eston.kringelu tak o tom mě ani nemluv...já ho taky zkusila...a jsem asi jediná který se nepovedl.-((Neovládám totiž kynuté těsto a ani foto postup mě nepomohl.Takže těsto letělo...víš kam:-))Měj se hezky a zase někdy pááááááááááááá

    OdpovědětVymazat
  9. Jani moc krásně jsem se tu podzimně zasnila :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  10. Česnekovou pastu s rajčaty neznám, to by se po ní naši kluci asi utloukli:-))) a ten kringel vypadá kráásně...
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...